Novi Real Estate i Stockholm. Företaget erbjuder tjänster inom externförvaltning av fastigheter.
De är en ny aktör som med stabila och finansiellt starka ägare tillför kompetens och kunskap till branschen.

Gå till projektsidan, klicka här.

4fix2941-hdr

4fix2873

****DET GÅR EJ ATT ANSÖKA DENNA TJÄNST LÄNGRE****

Ergona AB är ett fristående inredningsföretag som arbetar med försäljning av ett brett sortiment av möbler och ergonomiska produkter. Främst verkar vi inom offentlig miljö och i näringslivet.

Ergona har huvudkontor och showroom på Göteborgsvägen 46 i Mölndal och vi omsätter ca 40 mkr Totalt är vi 12 medarbetare inom administration, sälj och service.

Då en av våra duktiga säljare inom kort ska gå på mamma ledighet söker vi nu i första hand en ersättare. Ditt arbete på Ergona kommer att bestå utav B2B försäljning mot befintliga kunder, samt en stor del uppsökande verksamhet med personliga besök ute hos kund eller i vårt showroom.

Du behöver vara/ ha

  • tidigare erfarenhet av försäljning till företagskunder
  • intresserad av att lära känna nya människor och skapa långsiktiga affärsrelationer. – kreativ, strukturerad både i samarbete internt men framförallt i din dialog med kund.
  • ett naturligt intresse för affärer och att ha stora ambitioner kring våra gemensamt satta mål.
  • goda kunskaper i Windows och Office-produkterna är en förutsättning.

Branschvana är en fördel men inte ett krav.

Vi lägger stor vikt vid rätt inställning och personliga kvalitéer.

Varaktighet: Tillsvidareanställning

Arbetstid/Varaktighet: Heltid Föräldravikariat som övergår i tillsvidareanställning Kontaktpersoner: Robert Kilén, VD tel: 031-7782201

Välkommen med din skriftliga ansökan samt CV. Märk din ansökan

“Inredningssäljare” och skicka via e-post: jobb@ergona.se

Vi arbetar med löpande urval och ber dig därför att skicka in din ansökan så snart som möjligt.

Vi fyller år och vi byter kostym!

För 30 år sen grundades Ergona i Göteborg. I samband med vårt 30 års jubileum passar vi på att byta grafisk profil. Snart kommer ni att få se ett nytt Ergona som bättre kommunicerar vilka vi är och vad vi gör idag.

 

teaser

New Order är ett mångsidigt hyllsystem från Danska Hay. Systemet är banbrytande på så sätt att konstruktionen i aluminium gör det möjligt att variera i oändlighet. New Order ger oss ett nytt sätt att organisera vår vardag. Den kan göras och skapas till arbetsplatsförvaring, avdelare eller som en vägghängd konferensförvaring. Stommar och ryggar finns i moderna färgställningar och de fina vikdörrarna finns att få i en rad olika träfanér.

thumb-2-New-Order-Stefan-Diez-03_2014-5-12_12-10-46

thumb-2-HWS32947_2014-4-28_14-9-59

thumb-2-HWS32826_2014-4-28_14-12-9

hay 2 new order

1 neworder

 

****DET GÅR EJ ATT ANSÖKA DENNA TJÄNST LÄNGRE****

För att kunna klara av den ökade efterfrågan på våra tjänster, framförallt när det gäller inredningsprojekt behöver vi nu förstärka vårt lag med en projektadministratör.

Klicka här för annons i pdf-format **länken är inaktiverad** eller läs nedan.

Projektadministrerande eftermarknadssäljare

Ergona AB är ett fristående inredningsföretag som arbetar med återförsäljning av ett brett sortiment av möbler och ergonomiska produkter. Främst verkar vi inom offentlig miljö och i näringslivet. Vi finns idag i Göteborg med 10 medarbetare och omsätter ca 35-40 mkr SEK.
Vi söker en Projektadministrerande eftermarknadssäljare
Placering: Mölndal Bransch: Kontor, Administration, Inredning Antal tjänster: 1

Din framtida utmaning

Som projektadministratör hos oss kommer du att vara KAM säljarens högra hand och sköta allt praktiskt i projektfasen på administrationsnivå. När projektfasen är över kommer du ofta att vara kundens kontakt gällande kompletteringsförsäljning, reklamationsärenden och andra frågeställningar. Detta medför att du även kommer att arbeta mot en individuell försäljningsbudget.
Bland annat kommer du att assistera KAM säljaren i projektplanering (exempelvis att bevaka och administrera projekttidplaner och skapa budgetkalkyler), lägga order, inköpshantering, leveranssamordning och installation.
Organisationen är väl sammansvetsad med en kultur som är kundfokuserad, serviceminded och affärsinriktad. I ditt arbete kommer du att kommunicera och samverka med KAM säljare, kunder, leverantörer, servicepersonal, ekonomi.

Den du är idag

För att lyckas i din roll behöver du framförallt vara en duktig administratör med ett säljande sätt. Som person ska du vara ordningssam och strukturerad med god förmåga att planera och organisera. Du ska också kunna arbeta självständigt, agera med självförtroende och drivas av att agera serviceinriktat och lösningsorienterat.
Vi ser att du har god erfarenhet av att ha arbetat i en liknande roll tidigare med i huvudsak projektadministration. Det är meriterande om du har erfarenhet av kundkontakt och inredningsbranschen. Goda kunskaper i Windows och Office-produkterna är en förutsättning och kunskaper i affärssystemet Pyramid är en fördel men inget krav.
Det är också viktigt att du har en bra förmåga att presentera och kommunicera information tydligt. Dina kunskaper i svenska och engelska språket är goda både muntligt och skriftligt.

Kontakt

Ergona har huvudkontor och showroom på Göteborgsvägen 46 i Mölndal.
Totalt är vi 10 medarbetare inom administration, sälj och service.
Vill du också skapa arbetsmiljöer att trivas i? Sök då tjänsten genom att skicka CV till rk@ergona.se. Har du frågor? Kontakta då Robert Kilén på 031-7782201.
Vi gör intervjuer löpande och har därför inte satt ett slutdatum på denna tjänst.

Vi ser fram emot din ansökan!

I vanlig ordning besökte Ergona möbelmässan Stockholm furniture fair 2016 i Stockholm.

Man kan konstatera att årets kulörer går mycket i gröna och blå toner och det var fokus på produkter för det aktivitetsbaserade kontoret. Nedan ser ni ett axplock av det som inpirerade oss!

   
    
 

Vi vill passa på att önska alla våra kunder och samarbetspartners en riktigt God Jul och tacka för det spännande året som varit.

Vi ser fram emot 2016 med nya utvecklande utmaningar tillsammans med er!

I år som tidigare år väljer vi att spendera våra julklappspengar till att stötta Barncancerfondens viktiga arbete.

bcf_julbanner-bvf-2015-125x125-high

EFG Active är nästa generations sitta/ståbord. Bordssystemet har extra tysta motorer vilket är viktigt i öppna kontor. Bordet är även förberett för att kunna koppla in ny IT-teknik med bl.a. bokningssystem som innebär att man kan se beläggningen på sina bord samt göra dessa bokningsbara.

Se produktblad, klicka här!

efg1022938

30 års jubileét av Håg Capisco fortsätter med framtagandet av denna fina Capisco puls White edition. Helvit ink gaslift och fotkryss. Skal i vit plast med svartklädd sits i tyg Xtreme.
Levereras med hög gaslift 265mm.
Denna ikoniska stol drar till sig blickarna i alla moderna och dynamiska arbetsmiljöer eller hemmakontor. Till White Edition >>

capisco puls

Louis Poulsen tillverkar just nu PH lampan bordsmodell med kopparskärm. Begränsad upplaga som bara kan köpas tom 15:e Juni. Pris 11,695kr ink moms hos Ergona.